Vítejte na stránkách obce Obec Úžice.
Nastavení zobrazení
Používáme cookies
Chceme, abyste sledovali vy nás, ne my vás. Pro správnou funkčnost webu nějaké cookies potřebujeme. Své nastavení cookies můžete kdokoliv změnit pomocí nastavení cookie. V případě odmítnutí, jsou používany pouze Funkční cookies.

Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020, která stanovuje strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

1. Název

Obec Úžice

2. Důvod a způsob založení

Obec Úžice vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.


3. Organizační struktura

Organizační struktura obce je zveřejněna v sekci úřad - zatupitelstvo

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice 

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice

4.3. Úřední hodiny

pondělí8:00 - 12:0013:00 - 17:00
středa8:00 - 12:0013:00 - 17:00

4.4 Telefonní čísla

úřad: 315 728 051, 604 666 276
starosta: 315 728 050

4.5 Adresa internetové stránky

https://www.uzice.cz

4.6 Adresa podatelny

Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice 

Adresa podatelny slouží pro doručování dokumentů jak v listinné, tak i elektronické podobě. Více informací o formě podání a přehled technických nosičů dat, které obec přijímá je k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.

4.7 Adresa e-podatelny

obec@uzice.cz

4.8 Datová schránka

mq5a7ph

5. Případné platby lze poukázat - číslo účtu

Bankovní spojení:
Česká spořitelna
číslo účtu:  0460034359/0800

6. Identifikační číslo

IČO: 00237256

7. DIČ

8. Dokumenty

8.1  Seznamy hlavních dokumentů
Obecní vyhlášky jsou k dispozici v sekci úřad - Obecní vyhlášky.


8.2 Rozpočet
Rozpočty jsou k dispozici v sekci úřad - rozpočty

9. Žádosti o informace

Postup pro získání informací je k dispozici v sekci úřad - poskytování informací.

10. Příjem podání a podnětů

Žádost o poskytnutí informace může být podána ústně nebo písemně. Za písemně podanou žádost se považuje rovněž žádost zaslaná do datové schránky nebo na adresu elektronické podatelny, ani v jednom případě není nutné použítí zaručeného elektronického podpisu.

Způsob pro podání žádosti:

1. ústně
Ústně lze žádat o poskytnutí informace na obecním úřadu v úředních hodinách. 
Ústně lze také žádat telefonicky na telefonním čísle obecního úřadu.

2. písemně
a) Poštou na adrese:
Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice

b) Předáním písemné žádosti na obecním úřade v úředních hodinách 

pondělí8:00 - 12:0013:00 - 17:00
středa8:00 - 12:0013:00 - 17:00



c) Přes elektronickou podatelnu na email obec@uzice.cz

11. Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Přehled předpisů, dle kterých obec postupuje a rozhoduje, dle kterých poskytuje informace a které upravují práva občanů vůči obci.

Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.

Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.

Úplné znění právních předpisů je dostupné na https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

11.2 Vydané právní předpisy

Právní předpisy obce jsou dostupné v sekci úřad - obecní vyhlášky. 

Právní předpisy obce a jejich evidence jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.

12. Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

Sazby za poskytování informací

ÚKONSAZBA
Náklady na vyhledávání informací dle zákona 106/1999 Sb. (neúčtuje se doba kratší než 30 minut.)50,-Kč za každou započatou půlhodinu práce
Nahlížení do spisu dle zákona 106/1999 Sb.zdarma
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 jednostranně, černobíle2,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 oboustranně, černobíle3,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 jednostranně, barevně10,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 oboustranně, barevně20,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 jednostranně, černobíle4,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 oboustranně, černobíle6,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 jednostranně, barevně20,-Kč/stránka
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 oboustranně, barevně40,-Kč/stránka
1 ks CD50,-Kč / ks
Poštovnédle platných tarifů

12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

13. Licenční smlouvy

13.1 Vzory licenčních smluv

13.2 Výhradní licence

V současné době Obecní úřad neposkytuje žádné výhradní licence.

14. Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.

Výroční zprávy jsou k dispozici v sekci  úřad - chci zařídit - poskytování informací.

publikováno: 25. 7. 2024 09:52, Jana Velebilová

Novinky z úřadu

Volby

publikováno: 9. 9. 2024

Volby do zastupitelstva Středočeského kraje se konají ve dnech 20. a 21. září 2024

- telefonní spojení do volební místnosti: 604 666 276
Občané kteří mají zdravotní problémy mohou zavolat na toto telefonní číslo a volební komise přijede s přenosnou volební urnou přímo k nim do místa bydliště. Volat můžete po oba dva dny voleb.

Služby a poplatky

publikováno: 6. 9. 2024

Místní poplatky

Komunální a tříděný odpad
Podnikatelé -  (je nutná písemná smlouva)dle smlouvy - Platí se 1 x ročně - splatnost do 28.2.


Poplatek za psaPlatí se 1 x ročně - splatnost do 31.3.
1.pes100,-Kč
Druhý a každý další pes150,-Kč
Držitel psa je poživatelem starobního, invalidního. sirotčího nebo vdovského důchodu, který je jeho jediným zdrojem příjmu20,-Kč


Poplatek za užívání veřejného prostranstvípři vzniku povinnosti
Poplatek z pobytu15,-Kč za každý započatý den pobytu (ubytovací zařízení)
Hřbitovní poplatekdle rozměru hrobu (podrobnosti v sekci HŘBITOV)
Pronájem nebytových prostorDle uzavřené nájemní smlouvy


Správní poplatky
Přihlášení k trvalému pobytu osoba starší 15 let50,-Kč
Poplatek za legalizaci (ověření podpisu)50,-Kč / podpis
Poplatek za vidimaci (ověření listiny)30,-Kč / strana