Vyhlášky a ostatní obecně závazné předpisy obce
publikováno: 13. 9. 2024
Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020, která stanovuje strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Obec Úžice
Obec Úžice vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Organizační struktura obce je zveřejněna v sekci úřad - zatupitelstvo
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice
4.3. Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
středa | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
4.4 Telefonní čísla
úřad: 315 728 051, 604 666 276
starosta: 315 728 050
4.5 Adresa internetové stránky
https://www.uzice.cz
4.6 Adresa podatelny
Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice
Adresa podatelny slouží pro doručování dokumentů jak v listinné, tak i elektronické podobě. Více informací o formě podání a přehled technických nosičů dat, které obec přijímá je k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.
4.7 Adresa e-podatelny
4.8 Datová schránka
mq5a7ph
Bankovní spojení:
Česká spořitelna
číslo účtu: 0460034359/0800
IČO: 00237256
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Obecní vyhlášky jsou k dispozici v sekci úřad - Obecní vyhlášky.
8.2 Rozpočet
Rozpočty jsou k dispozici v sekci úřad - rozpočty
Postup pro získání informací je k dispozici v sekci úřad - poskytování informací.
Žádost o poskytnutí informace může být podána ústně nebo písemně. Za písemně podanou žádost se považuje rovněž žádost zaslaná do datové schránky nebo na adresu elektronické podatelny, ani v jednom případě není nutné použítí zaručeného elektronického podpisu.
Způsob pro podání žádosti:
1. ústně
Ústně lze žádat o poskytnutí informace na obecním úřadu v úředních hodinách.
Ústně lze také žádat telefonicky na telefonním čísle obecního úřadu.
2. písemně
a) Poštou na adrese:
Obecní úřad Úžice
Nádražní 200
27745 Úžice
b) Předáním písemné žádosti na obecním úřade v úředních hodinách
pondělí | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
středa | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
c) Přes elektronickou podatelnu na email obec@uzice.cz
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, dle kterých obec postupuje a rozhoduje, dle kterých poskytuje informace a které upravují práva občanů vůči obci.
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
11.2 Vydané právní předpisy
Právní předpisy obce jsou dostupné v sekci úřad - obecní vyhlášky.
Právní předpisy obce a jejich evidence jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
Sazby za poskytování informací
ÚKON | SAZBA |
Náklady na vyhledávání informací dle zákona 106/1999 Sb. (neúčtuje se doba kratší než 30 minut.) | 50,-Kč za každou započatou půlhodinu práce |
Nahlížení do spisu dle zákona 106/1999 Sb. | zdarma |
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 jednostranně, černobíle | 2,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 oboustranně, černobíle | 3,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 jednostranně, barevně | 10,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A4 oboustranně, barevně | 20,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 jednostranně, černobíle | 4,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 oboustranně, černobíle | 6,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 jednostranně, barevně | 20,-Kč/stránka |
Výtisk či kopírování dokumentů - A3 oboustranně, barevně | 40,-Kč/stránka |
1 ks CD | 50,-Kč / ks |
Poštovné | dle platných tarifů |
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
V současné době Obecní úřad neposkytuje žádné výhradní licence.
Výroční zprávy jsou k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.
publikováno: 13. 9. 2024
publikováno: 9. 9. 2024
Volby do zastupitelstva Středočeského kraje se konají ve dnech 20. a 21. září 2024
- telefonní spojení do volební místnosti: 604 666 276
Občané kteří mají zdravotní problémy mohou zavolat na toto telefonní číslo a volební komise přijede s přenosnou volební urnou přímo k nim do místa bydliště. Volat můžete po oba dva dny voleb.
publikováno: 6. 9. 2024
publikováno: 6. 9. 2024
Místní poplatky
Komunální a tříděný odpad | |
Podnikatelé - (je nutná písemná smlouva) | dle smlouvy - Platí se 1 x ročně - splatnost do 28.2. |
Poplatek za psa | Platí se 1 x ročně - splatnost do 31.3. |
1.pes | 100,-Kč |
Druhý a každý další pes | 150,-Kč |
Držitel psa je poživatelem starobního, invalidního. sirotčího nebo vdovského důchodu, který je jeho jediným zdrojem příjmu | 20,-Kč |
Poplatek za užívání veřejného prostranství | při vzniku povinnosti |
Poplatek z pobytu | 15,-Kč za každý započatý den pobytu (ubytovací zařízení) |
Hřbitovní poplatek | dle rozměru hrobu (podrobnosti v sekci HŘBITOV) |
Pronájem nebytových prostor | Dle uzavřené nájemní smlouvy |
Správní poplatky | |
Přihlášení k trvalému pobytu osoba starší 15 let | 50,-Kč |
Poplatek za legalizaci (ověření podpisu) | 50,-Kč / podpis |
Poplatek za vidimaci (ověření listiny) | 30,-Kč / strana |